گیاهپزشکی۸۴ باهنر کرمان

گیاهان و دانشجویان

گیاهپزشکی۸۴ باهنر کرمان

گیاهان و دانشجویان

لوازم آرایشی گیاهی

لوازم آرایشی گیاهی


قدمت استفاده از گیاهان برای مصارف آرایشی به سالهای آغاز تمدن بشر باز می‌گردد. پنج هزار سال پیش، مصریان باستان موی خود را با مخلوطی از حنا و نیل، رنگ و آن را با مرزنجوش معطر می‌کردند. در قرن اول میلاد، گالن‌ پزشک مشهور یونانی‌اولین کرم مرطوب کننده‌ی پوست را با روغن زیتون، موم زنبور عسل و گلاب تهیه کرد. اسانسهای گیاهی به خاطر معطر کردن پوست همواره برای ماساژ و حمام گرفتن به کار می‌رفته‌اند .
در سالهای اخیر، به دلیل حساسیت‌هایی که پوست و مو نسبت به فرآورده‌های شیمیایی نشان داده‌اند، اکثر مردم دوباره به استفاده از فرآورده‌های گیاهی آرایشی پوست و مو روی آورده‌اند، که بسیاری از آنها طبق دستور العمل‌هایی که پیشینیان در قرن‌های گذشته استفاده می‌کرده‌اند. تولید لوسیون‌های گیاهی نیازی به آزمایش بر روی حیوانات ندارند و نیز تهیه‌ی داروهای گیاهی اصولا'' آلودگی بسیار کمتری در محیط زیست ایجاد می‌کنند. استفاده‌ی مرتب از فرآورده‌های گیاهی باعث تقویت پوست و رشد موها می‌شود، اما برای نتیجه گرفتن بهتر باید بیشتر به باغ و صحرا و طبیعت نزدیک شد و برای حفظ سلامتی، شیوه‌ی زندگی و نحوه‌ی تغذیه را نیز به تناسب استفاده از گیاهان هماهنگ ساخت .
گیاهان نقش مهمی در حفظ سلامت روحی ما ایفا می‌کنند. عطرهایی که توسط روغنهای گیاهی آزاد می‌شوند، به طور مستقیم بر روی مغز اثر می‌گذارند و اسانس‌های مخصوص می‌توانند فرد را شاداب کنند و موجب آرامش خاطر شوند. گیاهانی مثل اسطوخودوس با بوی تازه و پاک خود می‌تواند گذشته را در ما زنده کند .



گیاهان مخصوص مراقبت از پوست
پاک کردن پوست: برای اینکه پوست صورت خود را پاک کنید، با دم کرده‌ی بنفشه عطری، شکوفه‌ی همیشه بهار و بومادران صورت خود را مرطوب نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد